Poszukiwanie mistycznego przesłania w filmach jest niezwykle wzmacniające. Oglądając filmy uzyskujemy wglądy i większą samoświadomość. Filmy poszerzają naszą świadomość, ćwiczą wyobraźnię. Film- jak poezja- jest subtelnym wołaniem serca. Przypomina nam o tym, co już dobrze wiemy, pomaga zmienić się i być bardziej elastyczną osobą, jest katalizatorem dla twórczej, odważnej zmiany.
Marsha Sinetar
Czytamy książki, by odkryć, kim jesteśmy. To, co inni ludzie- prawdziwi czy wymyśleni- robią i myślą, i czują, jest bezcennym przewodnikiem w zrozumieniu kim jesteśmy i kim możemy się stać.
Ursula K. LeGuin

piątek, 1 sierpnia 2008

Jeździec bez głowy

Sleepy Hollow
prod. Niemcy, USA, 1999
reż. Tim Burton

Kolejny raz Tim Burton zaprosił do swego filmu Johnnego Deepa. I zdecydowanie była to dobra decyzja.

Policjant Ichabod Crane (Johnny Deep) zostaje wysłany do niewielkiej osady- Sleepy Hollow by rozwikłać zagadkę dokonanych tam morderstw. Po przyjeździe na miejsce miejscowi informują go, iż mordercą jest nie kto inny jak Jeździec bez Głowy. Oczywiście policjant postanawia udowodnić, że ofiary zamordowała osoba z krwi i kości. Jest o tym świecie przekonany, do momentu, w którym spotyka się z potwornym jeźdźcem twarzą w twarz .

Oczywiście nie jest to horror, którego można się jakoś szczególnie przestraszyć. Chyba, że to ja mam na tyle mocne nerwy;) Bardziej oglądałam to sobie jako swego rodzaju baśń czy film fantasy. Jako, że uwielbiam i pana Burtona i pana Deepa film podobał mi się bardzo.

Oceny:
filmweb: 8,11
imdb: 7,5
moja: 8

Brak komentarzy: