Poszukiwanie mistycznego przesłania w filmach jest niezwykle wzmacniające. Oglądając filmy uzyskujemy wglądy i większą samoświadomość. Filmy poszerzają naszą świadomość, ćwiczą wyobraźnię. Film- jak poezja- jest subtelnym wołaniem serca. Przypomina nam o tym, co już dobrze wiemy, pomaga zmienić się i być bardziej elastyczną osobą, jest katalizatorem dla twórczej, odważnej zmiany.
Marsha Sinetar
Czytamy książki, by odkryć, kim jesteśmy. To, co inni ludzie- prawdziwi czy wymyśleni- robią i myślą, i czują, jest bezcennym przewodnikiem w zrozumieniu kim jesteśmy i kim możemy się stać.
Ursula K. LeGuin

piątek, 1 sierpnia 2008

Wyzwanie czytelnicze

Postanowiłam przyłączyć się do wyzwania "miejskie czytanie".
Wybór moich lektur padł na:
Moskwa- "Mistrz i Małgorzata" Michaił Bułhakow. (jako, że i tak planowałam przeczytać, w końcu to klasyka literatury)

Tokio- "Bezsenność w Tokio" Marcin Bruczkowski (czytałam już kiedyś i byłam zachwycona książką, z chęcią sobie przypomnę.)

Teheran- "Czytając lolitę w Teheranie" Nafisi Azar

Barcelona- "Cień wiatru" Carlos Ruiz Zafon

A jeżeli starczy czasu i chęci, lub jeżeli, którejś z powyższych książek nie uda mi się dopaść w bibliotece, to przygotowałam listę rezerwową: "Merde! Rok w Paryżu" Stephen Clarke, "Nowy Jork. Przewodnik niepraktyczny" Kamila Sławińska, "Kolekcja" Gioia Dilberto.

Brak komentarzy: